Wednesday, November 16

Final countdown : day 10

Hari ini adalah hari yg ke 10 terakhir of me being in auckland. Kononnya nak catat whateer thing i buat sebab kononya nk live up my last days here secara total. (kononnye lah, we'll see how I progress nanti ye!)

Malangnya hari ini telah bermula dengan tak berapa nak smooth sangat. Masa nk breakfast bancuh cadbury hot choc yg ada stengah tong lagi tu, tersepak la plastik Pak n save kaler kuning tu. Pastu ternampak sehirisan cheese yg tejatuh atas lantai semalam masa wat pizza. Eh tetibe ade satu lagi hirisan kuning bergerak gerak. Pelik!

Sekali tgk macam kembar, dua kali tengok ulat rupanya! Gile panjang ulat tu cis! I mean bukan la panjang sampai sejengkal, itu cacing namanya. Ini bukan calang-calang ulat, ade la panjang sampai seinci kot? Kot jela. Haha gile exagerate. Tapi yang pastinya lebih dari 1cm la. Huhu geli noks~

Selidik punye selidik rupanya bukan sekor tapi berekor-ekor. Oihhh choii betoi ulats nih. Plastik sampah rupanya kat tepi tu. Baru teringat haritu ada kemas fridge, aku ade buang ikan. Mati matian ingat dh buang lam tongsampah.

Hmmm aku dhla fobia dgn ulats ni. Sebab ulat penah kuar dr plastik kfc sape tah makan pastu tinggal kat bilik aku form 3 dulu. Ulat bark punya menjalar atas tangan aku rilex je sebab dok terbayang ulat adalah sebahagian kitar hidup lalat. Pastu baru nak menjerit mintak tolong sebab aku takleh tgk bende mengeliat-ngeliat cam ulat tuh. Wuuuu serius geli yucks yucks!

Pastu kesudahan cite tadi, aku ingt nk pasang heater je depan plastik tu, sebab ulat kan bleh mati kalo kene panas. Kasi cair sama ulats itu. Tapi nak pijak atas lantai pon aku takot, cne ade hati nk selak-selak tepi tu pasang heater. Lepas dok bergeli-gelian atas katil, aku tepaksa kuatkan semangat kene bungkus jugak plastik tuh. Sebab japgi nk kuar lunch dgn susan, takot balik-balik tu meletop plak plastik tuh dgn ulats, lagi geli geli geli! And now its done! Hehe tapi adela 4,5 ekot ulatsbyg dok merayap atas lantai tak tau jadi ape dah kat depa. Tak berani aku nk kemas-kemas barang. Padahal harini plan nak kemas bilik. Adoi. Tergendala plak plan meaninggul days aku.

No comments:

Post a Comment